Pomaly alergickí na slovo alergia? - ImunoVital

Pomaly alergickí na slovo alergia?

Nepomôžeme si. Ani vypínanie uší pri slovíčku alergia nás a našu rodinu pred reálnou hrozbou tohto ochorenia neochráni. Ak je nám vďaka genetickým predpokladom alebo vplyvu životného prostredia súdená, musíme ju vo svojom živote, aj keď s nevôľou, akceptovať. Napokon, vždy máme alternatívu. Či prestaneme chodiť pre alergickú nádchu do zamestnania, či chytíme pre astmatické záchvaty kašľa svojho škôlkara depresiu alebo….

clanok8

…. alebo budeme s ochorením za účinnej pomoci odborníkov napokon vyhrávať na body. Podobný rezultát si však vyžaduje disciplínu pri užívaní liekov i v štýle života, ktorý musíme prispôsobiť možnostiam oslabeného organizmu. No môžeme sa posunúť ešte o krôčik ďalej a aktívne hľadať nové, účinnejšie formy na zlepšenie zdravotného stavu. Aby sme my, naše dieťa, či partner žili v pohode a bez zbytočného stresu. Pretože aj s alergiou sa dá žiť, ak jej ustrihneme krídelká a naučíme sa ju skrotiť.

Alergik v každej rodine
Je to už bežný jav. Asi niet rodiny, kde by sa nevyskytoval aspoň jeden alergik. Skôr ich však býva niekoľko, pretože toto ochorenie môže byť dedičné. Ďalším rizikovým faktorom je prostredie, v ktorom bývame, ovzdušie, ktoré dýchame, jedlo, ktoré konzumujeme, i šatstvo, ktoré si obliekame. Vysoká priemyselná produkcia vyžaduje pomoc chémie, ktorá sa zamontovala do všetkých oblastí nášho života. Problémom je aj priveľký dôraz na čistotu osobnú i svojho okolia, masírovaný reklamou – ďalší klinček do rakvičky imunitného systému, ktorý nereaguje na vonkajšie negatívne podnety správne. Potom z peľu dva mesiace kýchame a strácame dych, celú sezónu astmaticky kašleme, pri kontakte s niklom dostaneme vyrážky alebo po bodnutí osou kolabujeme.

Žiadny fast food, prosím!

K likvidácii imunitného systému prispievame aj sami. Radšej podceňujeme riziká, než by sme sa vzdali zaužívaného životného štýlu. Sedíme hodiny za počítačom a pred televízorom, fajčíme, stresujeme sa, celé dni trávime v klimatizovanom prostredí, nešportujeme a konzumujeme veľké porcie nevhodných potravín. „Nesprávne výživové návyky nesúvisia len so vznikom potravinových alergií, ale aj s astmou. Podľa medzinárodných štúdií tínedžeri, ktorí viac ako trikrát týždenne konzumujú „fast food“, majú o 40 percent vyššiu pravdepodobnosť výskytu závažnej formy astmy,“ tvrdí klinická imunologička a alergiologička MUDr. Katarína Bergendiová, PhD.

Alergológa pre istotu navštívte, ak …

  • … často kýchate
  • … nečakane a nárazovo kašlete
  • … máte ťažkosti s dýchaním
  • … sporadicky strácate čuch
  • … máte upchaný nos
  • … trpíte zvýšenou sekréciou hlienov
  • … slzia vám oči
  • … svrbí vás pokožka
  • … máte opuchnutý jazyk či pery
  • … budíte sa kvôli kašľu

Nevzdávajme sa behu či plávania

Aj pacient s respiračnými ťažkosťami patrí na bežeckú či cyklistickú dráhu alebo minimálne turistický chodníček. Chybou je, ak sa pre obavy športových aktivít vzdáva. „Viacerí profesionálni športovci trpia astmou, ako napríklad svetoznámy plavec Mark Spitz. K pohybovým aktivitám motivujem aj svojich pacientov. Treba si vybrať také, ktoré nám najviac vyhovujú,“ hovorí doktorka Bergendiová. Pri pohybe otužujeme, posilňujeme aj dýchacie svaly a budujeme si odolnejšiu imunitu.

 

clanok8_1

Aj so sennou nádchou do kúpeľov

Kúpeľná liečba v nás evokuje predstavu pacienta po infarkte alebo po operácii bedrového kĺbu. Tiež vhodní kandidáti na pobyt v kúpeľoch. No v súčasnosti sa rozsah služieb týchto oáz zdravia podstatne zmenil. Mnohé zariadenia obohatili svoju ponuku o dokonale vybavené wellness centrá, rozšírili aj profesionálne zázemie a dali šancu širšiemu spektru pacientov. Treba si len správne zvoliť. „Na základe zadaných kritérií, ako je zdravotný stav pacienta, jeho finančné možnosti i dostupnosť kúpeľov, dokážeme vybrať najvhodnejší balíček. Náš tím odborníkov vie poradiť, čo je pre konkrétneho pacienta najlepšie,“ vysvetľuje Peter Salem, riaditeľ spoločnosti RelaxGalaxy, ktorá sa orientuje na zdravotný cestovný ruch v rámci strednej Európy.

Že astmatikom a ľuďom s alergickou nádchou pomáha pobyt pri mori, je známa vec. Menej sa už spája liečba týchto ochorení s kúpeľmi, ktoré máme na dosah. Slovensko, neďaleké Maďarsko, blízke Čechy, Poľsko, Rakúsko a Slovinsko, všetky tieto krajiny disponujú potenciálom známych kúpeľných centier, kam sa chodia liečiť ľudia z celého sveta. A naše zdravotné poisťovne preplácajú 3- až 4-týždňový pobyty pacientom s respiračnými ochoreniami každé dva roky.

O rozšírení výskytu alergie hovoria jasne čísla. Za posledných sto rokov sa počet alergikov z pol percenta populácie zvýšil na 40 percent a len na Slovensku trpia nejakou formou alergie až 2 milióny ľudí, z ktorých 400-tisíc obyvateľov má alergickú nádchu a 20-tisíc bronchiálnu astmu. A pozor! Alergia nemusí prepuknúť len v detstve a v mladosti, ale aj v zrelom či staršom veku.

Učia sa deti aj ich rodičia

Na respiračné ochorenia sa špecializujú aj najväčšie kúpele na Morave – Luhačovice, kam prichádzajú často aj malí pacienti. „Považujú nás oprávnene za zelenú oázu pokoja a pohody. Naši pacienti profitujú nielen z kúpeľných procedúr, ale aj z okolitej prírody, zo zdravého vzduchu, pitia a inhalácie minerálnych vôd, najmä známej Vincentky,“ hovorí vrchná sestra Hana Kolaříková. Počas pobytu sa pacient, a v prípade malého dieťaťa jeho rodič, naučí, ako správne otužovať, kloktať a inhalovať pre ľahšie rozpúšťanie hlienu i zlepšenie stavu sliznice, vhodne sa stravovať a tým všetkým zvyšovať obranyschopnosť. „Z niekoľkých týždňov strávených u nás bude profitovať dospelý i detský pacient ešte najmenej pol roka. Symptómy ochorenia sú miernejšie a jeho život preto kvalitnejší. Zvyšné mesiace do nasledujúceho pobytu v kúpeľoch prežije aj vďaka novým opatreniam v lepšom zdravotnom stave ako v predošlých rokoch, kým neabsolvoval kúpeľnú liečbu,“ dodáva vrchná sestra.

Zdroj: http://mamama.sk/pomaly-alergicki-na-slovo-alergia/

Vyšetrenie na objednaný termín a bez čakania

Vyberte si termín a rezervujte cez Bookio a budete mať vyšetrenie bez čakania.

Spolupracujeme so všetkými poisťovňami

Záleží nám na každom našom pacientovi bez ohľadu výberu poisťovne.

Vytvorila marketingová agentúra Madviso.